Ny kommerciel chef for Brugskæderne
Rikke Dambmann, 52 år, bliver ny kommerciel chef for Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.
Dermed bliver hun ansvarlig for, hvilke varer der skal være på hylderne i de tre kæder i de kommende år. Den kommercielle chef skal i tæt samarbejde med indkøberne i kategoriorganisation og marketingafdelingen sikre, at kæderne har de helt rigtige tilbud på det helt rigtige tidspunkt – og at de rammer plet i forhold til målgruppen.
Rikke Dambmann kommer dermed tilbage til Coop-familien, hvor hun tidligere har været i flere omgange.
Fra 2002-2005 var hun kategorichef i Coop, dernæst projektchef i Coop Norden. Herefter forlod hun Coop for at blive kategorichef først i Toms Gruppen og dernæst i Statoil. I 2014 vendte hun tilbage for at blive konceptchef i Fakta. Fra 2018 til 2020 var hun i Coop Trading. Efter en kort periode i Dagrofa i 2020-2021 er hun nu tilbage hos Coop.
Kædedirektør Kenneth Pedersen er godt tilfreds med den nye tilføjelse til holdet.
- Brugskæderne kommer til at gennemgå en omfattende modernisering, hvor kunderne kommer til at møde mange nye varer de kommende år – og for at sikre det maksimale udbytte af samarbejdet med Coops indkøbere er der brug for en stærk profil i spidsen for vores sortimentsafdeling. Derfor er vi meget glade for, at vi får en af de mest erfarne og kompetente varefolk i branchen med på vores hold, siger Kenneth Pedersen.
Rikke Dambmann begynder i Brugskæderne 1. februar.